Magkänslan är bra

Idag har det inte varit många knop kan jag lova. Ringde till en sadelutprovare och ordnade med en tid för att förhoppningsvis hitta en bra sadel till Challe. Så om en vecka hoppas jag på att jag har en bra och skön sadel som passar oss båda. 
Sen så åkte jag till stallet lite senare på eftermiddagen för att fylla på vatten, mocka och fylla på hö. Sen fick även Challe tömmlongeras vilket han inte var bekväm med i början...tills han förstod att det blev lättare när han rörde sig framåt 😉. Han gick så fantastiskt fint hela han så jag stod bara och log tillslut. Jag kände att det kanske finns hopp för honom som dressyr häst trotts allt. Jag var helt inne på tankar att kanske vara tvungen sälja honom som hopphäst då han är riktigt duktig på det. Blir säkert en annan känsla sen när jag har en sadel som passar där han kan röra sig precis som han ska. Magkänslan är riktigt bra. Hoppas på att kunna åka till Jenny för lite träning om några veckor också. 
































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback