Tävlingsdag i Bollebygd

Ja inte någon start för mig men följde med som hästskötare för dagen åt Jenny och LarCas Sheeba. Alltså jag bara älskar de gånger jag blir tillfrågad av Jenny om jag kan följa med, hade kunnat göra detta varje helg om jag hade fått för min chef 😊.

Sheeba som är en liten nervig dam tyckte jag var väldigt lugn medan jag promenera med henne medan Jenny tog på sig kläder och stövlar. Men när Jenny skulle sitta upp utanför framridningen så tror jag hon tagga till ordentligt för hon hoppa nästan jämfota in i paddocken 😊.

Det blev tyvärr några missar väl inne på tävlingsbanan så ingen individuell placering för Jenny, men däremot så tog laget en andra placering i Div 2 vilket var jätteroligt 😊.
Det är så häftigt och se när det vinnande laget får galoppera ärevarv till hög musik och man ser hur glada och pigga hästarna blir 😊.
Jag var hemma runt 17-17:30 (tror jag ) och då var det bara att sätts igång och mocka och fodra innan hästarna kom in för natten.
Galet trött är jag nu och hade gärna varit ledig två dagar till om jag hade fått.
Nu ska jag få i mig lite mat.

Take Care































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback