Hur mycket ska offras?

Har funderat det senaste på hur mycket som är värt att offra för att komma dit man vill.
Hur mycket är det värt att offra och förlora för att nå sina mål vare sig det gäller karriär eller en sport man brinner starkt för? Är priset värt allt slit och det man förlorat och offrat?
Sen undrar jag också hur mycket ska personerna runt om gå med på att bli isidosatt? Har de rätt att sätta ner foten och kräva att få lite tid och att den sattsande personen kan lägg sitt åt sidan för bara en liten stund?!
Alla har vi säkert upplevt detta någon gång att känna sig väldigt självklar utav en annan person. Ska man göra detta eller ska de som står vid sidan av kunna sätta ner foten?

Så vad är värt att offra för sina mål? Att stå högst upp på pallen men att inte ha någon som står nedanför och hurrar och gratulerar en för sitt slit pch prestationer.
För en person som satsar helhjärtat på det den vill och ser sitt mål framför sig kräver och tar mycket energi för just denna person. Men det tar säkert lika mycket energi och kraft ibland att stå brevid och stötta. Speciellt då de jämte säkert sällan får lika mycket tillbaka om något alls.
När är det då dags att ta beslutet att säga " tack! Men mej tack det är inte värt det". Är man villig att ge upp alla sina förhållanden för ett enda ögonblick som KANSKE kommer att hända och upplevas?

























Postat av: Charlotte

Tänkvärt! Har befunnit mig mitt i det du beskriver men eftersom min häst skadade sig och tyvärr fick tas bort är jag långt därifrån just nu. Och samtidigt som jag så gärna vill dit igen så vet jag inte om jag kan offra så mycket som det faktiskt krävs. Svårt verkligen:)

Svar: Kul att höra från någon utomstående att det är bra tanke. Jag tror inte man alltid tänker på hur allt är utanför sin egna lilla bubbla, utan bara kör på och ser sitt mål. Man måste vara villig att offra vissa saker men tror man måste fundera en eller två gånger om man tycker att det är värt det 😊
Emelie

2016-11-20 @ 02:57:27
URL: http://csdressage.blogg.se






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback