Wilma's dag

Motivationen denna veckan har varit väldigt väldigt låg. Hoppas på att den kommer tillbaka kommande vecka. Wilma fick idag komma ut på lillarundan där en kort galopp bjöds, mycket uppskattat kan jag lova. Tror jag får byta till bett så jag kan ha gramanen på henne för jag orkar verkligen inte hålla henne när hon böjer på nacken och bara drar. Försöker hålla upp huvudet på henne så tyngden mer kommer på bakbenen, hon blir lite lättare att hålla då men mycket lite. Ingen skulle kunna tro att hon är 18 ( snart 19). 

Vinterkylan har kommit i vinden så efter Wilma's tur så frös jag så att jag bara ville hem. Fixade med boxarna och maten sen for jag hemmåt. Challe får sig ett pass i morgon i stället pch Wilma kommer säkert ut på en promenad. Tänkte försöka arbeta henne i paddocken om någon vecka så hon blir av med bukfettet innan isen och snön kommer. Ska sätta mig ner och kolla lite planering över de båda så får vi se hur det slutar 😊.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback