Lördag

Godkväll! Har legat nerbäddad i mina föräldrars soffa hela dagen. Vaknade och kunde knappt prata och frös som bara den.
Igår kväll så provade jag ( efter rådgivning med Jenny) rida Challe med gramantygel. Inget som han uppskattade då han ville slå upp huvudet blev stoppad av något som tog ner huvudet igen. Men efter några varv så kunde han slappna av och hade bra framåt driv och gick riktigt bra. Här valde jag att avsluta passet som bara reds i skritt och trav. Challe som inte är någon gångarts häst har ändå så mycket mer i kroppen, det har jag kännt på flera gånger. Därför märker jag väldigt lätt när han "bråkar" och försöker komma undan genom att t.ex springa med huvudet i vädret i traven, hoppa som en gazell i galoppen. Lite trotts skulle jag tro det är.

Idag var marken frusen och hård och jag orka inte riktigt idag. Så i morgon blir det promenad för både Wilma och Challe, men först ska jag till mitt andra hem numera för att köpa strö. Tänker beställa som sagt från MyOne men i morgon måste Wilma få en bal.

Nä nu ska jag lägga mig igen och hoppas på att må bättre i morgon.

Natti natt 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback