En livsstil som hästägare

Det har varit några härliga dagar med minusgrader och frost, till och med några snöflingor hann ligga på backen i några timmar. Ja innan regnet, slasket och plusgraderna kom tillbaka. Då börja jag fundera lite kring våra liv som har hästar som hobby, för vem hoppar av glädje att gå till stallet när det är sådant här äckel väder? Att man måste ut när det blåser kallt med duggregn och sidovind? När man inte har tillgång till en manege ut ska man rida blir det att ta sig ut i regnet och bli blöt och iskall, är det okej att ha känslan att man bara skulle vilja slippa bara idag.
Jag blir lite stressad och får dåligt samvete när jag( speciellt till Wilma ) säger att "imorgon då ska vi ut på en promenad", men när det är väder som idag och jag inte är riktigt frisk så känns det inte bra inombords då jag hade lovat henne. Visst hon kanske inte förstår vad jag säger men som hästägare så tror man att det gör det på något sätt ändå. Wilma som så tydligt visar hur lycklig hon blir av att få uppmärksamhet då svider det extra mycket när man inte kan hålla sitt löfte.
Men tillbaka till frågan får man ha den känslan att man bara skulle få slippa åka till stallet för en dag? Det är inte det att jag tröttnat på hästägarlivet, att jag bara skulle kunna sälja båda och lägga pengar på annat. Jag kommer ALDRIG kunna leva utan att äga minst 1 häst. Bara för att vi ( alltså hästägare) ibland suckar över att behöva gå ut i skitväder så betyder inte det att vi vill lägga av. Alla har sina dalar i sina intressen och och motivationen går upp och ner för oss alla. Vem skulle inte slita sitt hår när man försöker och försöker men det händer ingenting eller som hästägare då man får besöka veterinären gång på gång men man tycker att ingenting händer och att man bara lägger pengar på veterinärkostnader. Men innerst inne så lägger man hellre alla sina pengar man har för att ens bästa vän blir bra än att ha de kvar på kontot eller lägger de på någon resa. Förstår ni vad jag menar? 
Vi sliter på dagarna på jobb och skola på dagarna och sedan direkt till stallet för att arbeta tungt i stallet 4-5 timmar/ dag, vi får klaga lite ibland men det betyder som sagt inte att vi tröttnat på våran livsstil som hästägare.
































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback