Den magiska rösten...Jenny Magnussons röst

Är det tillåtet att i tanken strypa sin häst? Jag gjorde det ett kort tag idag under passet med Challe. Tror han är lite i en trotsperiod igen, där han ska slå med huvudet, hoppa hit och dit gärna som en antilop 😁. 
Men på något sätt så fick jag in kanalen med Jenny's röst i huvudet som sa " led med inner tygeln". TADAA så gick han som han skulle igen, blev mycket lättare att sitta på honom. Blir galen på honom när han själv gör det så mycket svårare för sig själv än vad han egentligen behöver. Jenny ett träningspass skulle sitta bra....eller du på Challe som får sig en genomkörare 😉.


Wilma var lycklig idag iallafall som fick komma ut på en 30 minuters promenad allra först. Hon struntade till och med att det regnade lite lite granna. 
Men eftersom det regna så fick jag putsa alla grejerna som hade använts under båda ridturerna...sååå tråkigt om ni frågar mig. Men men nu är det gjort iallafall och hästarna får på sig rena och mjuka läderprylar 😊.

Tänk att man kan bli så trött av att duscha efter att ha varit kall och blöt.































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback