Söndag

Idag har jag hunnit rida Wilma i 1 timme och gått med hundliv i Borås med lilla Dora :). Wilma hon övade på att trampa även idag och det under nästan hela ridturen. Även om vi hade en skrittrunda så var det Wilma som var lite svettig, undra varför 😉. Kommande vecka ska Wilma få galoppera korta sträckor, jag har en plan med henne nu och tänker ta det lugnt. Så skritt och galopp står på schemat nästa vecka :). Hon kommer ( om det går som jag tänkt) vila på onsdag då jag jobbar kväll, men annars korta rundor som gäller. Hon har enormt mycket energi i kroppen och skulle springa ihjäl sig om hon fick komma ut på långa rundor med en gång. Med Challe har jag plan på att starta honom i en Lb/Lc klass om några månader, är mest nervös över hur han ska reagera på staketen och domaren, men det får vi ta då 😊.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback