Ahaa avslöjad

Hon är avslöjad, Wilma är avslöjad. Jag har tidigare skrivit att Wilma markerat i ena varvet när jag longerat henne. Nu har Hon fått vila länge länge så idag longera jag henne på nytt, men samma sak gjorde hon även idag. Men hon är pigg och har öronen framåt och kände jag bara hur trött jag blev. Så jag gick in och hämtade min hjälm och hoppade upp på henne och började trava på. Hon trava på snabbt och jag red i stora och små volter och vet ni vad.....ingen markering. Då tror jag att det är så här att hon tycker det är så otroligt jobbigt och ännu jobbigare med en gummisnodd ( även om den hänger rätt löst, så hon rycker med halsen/huvudet för att protestera och komma undan. Hon är inte dum den där tanten, så jag tänker nu planera för henne så hon bygger upp muskler och kondition igen. Så nu kommer det bli att rida två hästar om dagen, Challe kan vara den som får vila någon dag men Wilma, nä ska hon vila så blir det skrittrundor i sådana fall.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback