Lycka i kroppen

Direkt efter jobbet körde jag till stallet för att hjälpa Leena att ta in lite hö.
Sen efter Mockning och fixande tog jag in alla hästarna och började borsta lilla Wilma. Som hade haft en lycklig dag i hagen utan täcke ( de bästa dagarna om ni frågar henne). Slängde på henne massa reflexer och även mig för att sedan ta en liten promenad i mörkret, gäller att passa på medan vädret tillåter. 

För övrigt så tror jag att jag kommit på vad problemet med Wilma är. Det knäpper i Wilma's bogparti vid vissa lägen, så som det gör när en muskel är inflammerad. Så efter promenaden plockade jag fram liniment och smörjde in båda bogarna och masera henne lätt. Wilma tyckte det var det skönaste hon fått på länge, den ena sidan var bättre än den andra kan jag lova. Man vet när de njuter och tycker något är riktigt skönt och man själv fylls bara med glädje. Så nu hoppas jag verkligen att detta är felet med henne och att liniment  med massage kan hjälpa henne. Ska kontakta min equipeteraupet och diskutera lite 😊.

En Challe tittade ut och undrade om han skulle få mera mat 😉!!






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback