Ett måste detta år

Wilma fick vara även idag, orkade bara rida Challe idag. Något som jag absolut måste skaffa gärna de närmsta månaderna är en sadel som passar Challe. Jag kan inte sitta ner ordentligt i traven och knappt i galoppen heller när jag har Wilmas sadel på honom. Tänk er att man ska träna och fokusera på att hästen lyssnar och gör det man ber den om, men det du i stället fokuserar på är att sitta kvar i sadeln som du studsar upp och ner i och lite hit och dit. Du klämmer med benen och då ökar din häst och då blir det att irritationen kommer från dig fast hästen gör precis det du ber den om....att öka och springa fortare. Så jag tror faktiskt att jag åker ner i mitten av maj till Falkenberg med Challe och tänker då hitta en bra dressyrsadel åt honom, en sadel som passar honom och som inte hindrar honom att röra sig fritt i bogpartiet. Trots dessa problem jag hade idag så gick han faktiskt riktigt bra när jag red igenom programmet och han fattade rätt galopp varje gång 😍. Så framsteg har vi gjort iallafall.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback