Ett stort beslut

Jag tror jag håller på att bli redigt sjuk :(.
Vilket fall som helst så blev det löshoppning idag för 3 av hästarna, killarna ÄLSKAR att löshoppa och de är riktigt duktiga. Challe tyckte dock att uppvärmnings höjden var löjligt låg och visade det genom att trava över det ☺️. Så då blev det att höja och då var han nöjd. Även Mac visade sig vara mer nöjd med den högre höjden ( 65 cm) och hoppade bättre på det. Wilma fick bara hoppa 4-5 språng då hon verkade lite trött efter gårdagen. Jag bestämde även efter att ha släppt ner Wilma i hagen att hon har gjort sitt i paddocken vad gäller träning och tävling. Jag har haft en magkänsla ett tag om att Wilma inte tyckte det är lika roligt längre och man märker och känner stor skillnad på henne när man rider ut hur lycklig hon är och på. Medan när vi rider i paddocken så får jag helt plötsligt skänkla på väldigt mycket och kan knappt hålla uppe henne i galopp. Det är inget fel på henne eftersom hon mer än gärna galopperar på med öronen framåt när vi är ute. Så därför bestämde jag att det är Challe som får ta över träningen i paddocken från och med nu, sen tror jag också att Wilma hänger med längre om jag låter henne slippa paddocken. Jag måste även tänka på att hon är 17 ( snart 18 ) och hon har sin bronkit, alltså inte kärnfrisk. Så idag går Wilma i pension från träning och tävlingar & Challe ska förberedas för en framtid på tävlingsbanan. Men detta känns faktist riktigt bra och som det bästa beslut för henne :).
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback