Såå trött och sååå ont

Sååå trött jag är men inte så konstigt efter att bara ha sovit 1,5-2 timmar. Jag fick nämligen åka in till akuten igår kväll efter att ha pratat med 1177 om mitt onda som jag haft sen det small till i lördags kväll. Hon på 1177 tyckte jag skulle åka in då det kanske var ett ledband som hade gått av, kan lugna alla att så inte var fallet. Men det var den värsta gången på AVC någonsin. Visst vet jag att det kan ta tid pga många patienter men när jag ringer på den här klockan när man behöver hjälp och ingen kommer och att de har en otrevlig ton när man går fram till disken och säger att man behöver hjälp nä där går min gräns.
De sitter 3-4 personer och glor in i en dataskärm men ingen går och tittar vad patienten behöver hjälp med, nu stod inte jag ut längre med att ligga där och ha ont så ville inget annat än ha något mot detta så det var en jäkla tur att det inte var något mer allvarligt.
När jag hade ringt på klockan hade jag väntat i ca 4,5 timme att få ett rum och hade jag inte ringt på klockan hade jag nog inte fått ett rum så snabbt som jag sedan fick. Jag tror faktiskt att de hade glömt bort mig för man hör ju hur de pratar, någon gick och pula och 3 andra satt och tjöta och bakom en skärm låg jag så inte en chans att de såg mig. Nä irriterad blev jag och med all rätt tycker jag.
De trodde iallafall att jag fått en muskelbristning men ska tillbaka till röntgen idag för att göra ett ultraljud för att se så det inte är något annat som har gått sönder. Så jag fick tillbaka mina kryckor som jag lämnat tillbaka och jag var hemma runt 03 i natt. Men jobbat det har jag gjort, jag har gått i min egna lilla tackt och försökt att inte tänka på hur trött jag är.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback