Lycklig och trött

Wilma hade en dålig dag idag och var lite trött. Blev longering med gummisnodd över några travbommar och avsluta med galoppbommar, men där gick gränsen idag för damen. Det gick bra i högervarv men vänstervarv var antingen mer jobbigt eller möjligen att bommarna låg lite fel. Men eftersom hon inte lyckades lösa det så tyckte jag att det räckte där för idag, hon hade jobbat på bra ändå. Challe tänkte jag inte låta gå med snodd idag då han har energi så det nästan sprutar ut ur öronen på honom, så honom lät jag vara lös i paddocken. Vi hann knappt ut i paddocken innan han satte fart i galopp. Jag trodde att jag skulle få piska på lite med longerpisken för att få fart på honom men han hade mer energi än vad jag hade trott. Så han fick springa tills han själv kom in till mig i mitten. I morgon får Challe vara och Wilma ska få komma ut och skritta och jag hoppas att jag kan sitta upp på henne, men bara ett kanske på den.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback