Yes jag hann

 
 
Wohoo jag hann med Böda mina hästar idag, även om det bara var longering. Wilma var först ut och inget märkvärdigt där idag hon fick jogga i traven och lite tempoväxlingar i galoppen. Märks att vi har fått gå över till hö då hon börjat hosta lite i mellanåt. Det är ett fint hö som inte är något smulit så hostan blir inte så farlig, hon hostar till 1-2 gånger kommer upp små slembollar ibland men har hon bara fått gjort de hostningar så är det bra sen. Wilma har kronisk bronkit men tycker att hon har blivit bättre med åren, hennes hosta har blivit bättre och hon hostar inte längre med hela kroppen som tidigare....då kanske hon blir äldre än 20 ändå :). En vinter var jag helt säker på att jag skulle få tabort henne pga hostan så jag är jätteglad över den positiva förändringen :).
Sen var det då Challe's tur, blev lite små stressad då det började regna lite granna. Men av någon anledning höll set upp medan jag skulle longera honom. Challe har inte ridits sen i söndags då det varit för jäkla dåligt väder så kan säga så här att energin nästan spruta ur öronen på honom. I galoppen gick han nästan omkull då han bara raceade runt och runt, det var då jag bestämde mig för att han skulle få springa av sig allt genom att vara lös. Nu är det så att han ALDRIG fått springa löst så här tidigare, jag hade trott att han skulle springa runt hela paddocken men han bara sprang runt mig som om han satt fast i en lina. Men jag tror ändå att han tyckte det var lite roligt även om han nog trodde att jag tappat några skruva påvägen :) 
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback