Så mycket utrustning

Om det var varmt igår och i förrgår så tycker jag inte att det något emot vad det .r idag. Jag orkar inte ens vara ute och Olle orkar knappt gå när vi är ute och tar en kort kort promenad. Jag tänker inte rida före klockan 20 idag om inte värmen går ner.
Jag började tänka igenom lite vad Challe behöver igår efter jag hade ridit honom....och det är lite smågrejer.
* Nytt pannband
* eget bett
* sadelgjord
* stigläder
*stigbyglar
Tanken var ju att köpa ett helt nytt träns då de träns jag köpt har pannbandet varit för litet. Men hitta inget för en lagom peng så eftersom det jag köpt passar bra bortsett från pannbandet så blir det bara att byta just den delen. Eftersom han ska ha eget träns och slippa dela med sin mamma så måste han ju ha ett eget bett :).
Sen har jag fått låna en sadel men personen ville gärna ha stigläder+stigbyglarna så då måste jag köpa nya sådana för att byta från sadel till sadel det gör jag inte.
lika så med sadelgjorden det är något jag gjort nu men tycker det är så kiligt (tråkigt) så det blir en ny sådan också :).
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback