Kramp jag får kramp

Vi fortsatte med
våra övergångar även idag, något som inte var populärt av Wilma. Övergångarna mellan galopp till trav var extra jobbiga och speciellt i höger varv. Men tycker att det gick helt okej och bättre än igår så vi får fortsätta. Självklart har jag inga förväntningar att detta kommer sitta redan på tisdag men det kan vara bättre :).
 
Challe ja idag blev det mer gallop för hans del. Vänster varv går bra där han fattar rätt gallop och har bra tempo, han skjuter dock gärna in bogen och saktar gärna av när jag försöker få honom att trycka ut den lite granna. men han orkar väll inte helt att rida så ännu så det
är okej just nu :). Sen kom vi till det spännande varvet....höger varv. Detta är lite utav en "jag gör vad jag vill sida och lyssnar bara lite halvt". han ville inte fatta höger galopp och sen så giv det fortare och fortare tills jag kände på hans kropp att nu tänker jag snart busa. Synd att matte han känna detta och avbröt innan tanken blev till handling ;). Höger varv är precis som sin mamma hand mindre starka sida så blir mer jobb i galoppen där. Jag bet dock inte hur jag ska göra för att få honom att fatta rätt galopp i det varvet bara :(.
Det där med fläta i manen var otroligt löjligt tyckte han.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback