Torsdag

Har tänkt att skriva men av någon anledning inte orkat, velat skriva en massa om mina funderingar och tankar jag haft men inte orkat. Undra om man kan få en sådan här dipp? Tur att det är soligt och fint för det hjälper, synd att det ska komma snö nästa vecka bara. Men men nog med depp. Idag är det dags att rida Challe igen, något jag sett fram emot hela veckan :). Idag ska jag komma på hur jag ska göra för att få honom att gå rakt fram när jag vill :). Läste en artikel men kommer dock inte ihåg om det var hippson eller svenskridsport men det handla om hur vi rider, hur vi ska rida och inte. En mycket bra tankeställare då iallafall jag tycker att man inte får lära sig på ridskola att man inte ska pilla så mycket med handen eller så är det jag som missuppfattat allt när jag red på ridskolan :).
En annan tanke som slagit mig nu när det varit så fint väder och faktiskt ganska varmt är att vissa låter sina hästar gå med täcke på sig, vissa med helhals. VARFÖR har man på hästarna täcke när det är såpass varmt ute? VARFÖR ha på hästarna täcken när de nu börjar fälla och mår bäst av att gå utan så de kan rulla sig, klia sig så de blir av med pälsen? Jag förstår om man har en klippt häst att denna har täcke men jag har ingen förståelse till de som har all päls kvar. Känner ofta att bara stanna bilen, gå in i hagarna och slita av alla täcken. Ska hästarna ha täcken på sig och bli kokheta kan väll ägarna gå med tjocka vintertäcken med mössa och vantar. IDIOTER är vad dem är IDIOTER.
Take Care
























Postat av: Mammnammmaaaa

Häpp! Kan du bli så irriterad?
BRA😀

2014-03-13 @ 20:29:58






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback