Söndag och en promenad

Då vart det söndag igen och jag tog mig till stallet för att ta Wilma på en promenad. Men först till vad som hänt denna veckan. Både i tisdags och igår har jag hjälpt Jenny att först köra Dino till Göteborg i tisdags och igår fick jag snabbt hoppa in och hjälpa henne då hon skulle rida på en dommarkurs i Tosseryd. Det blev lite hektist mellan första och andra häst så det är tur att man är van med att hjälpa henne för det fick gå undan :).
Efteråt åkte jag bara hem och bytte om till andra kläder innan jag åkte hem till Jenny där vi titta på Melodifestivalen :). Wilma fick vara igår då jag var borta nästan hela dagen och att gå i skogen när det var kolmörkt var inget jag ens fundera över. 


Så idag blev det en längre promenad i skogen :). Vi gick upp för den vanliga backen vilket inte var populärt kan jag lova :).


 Men vi kom upp för den även idag och fortsatte framåt och kom sedan in i den gamla skogen och fick kliva över några träd då jag tog fel väg :). Här ogillade Wilma mig ännu mera, tog lite tid innan jag hade övertalat henne att gå över det första trädet. Måste beröma min gamla ponny då hon klev över med första benet och kände först om underlaget var okej och hon försökte hitta ett bra ställe att sätta hoven på :). 
Till slut så hittade jag stigen där vi travade (för mig) lite lätt, men inte enligt Wilma. Hon var väldigt andfådd och det märktes att hon inte ridits på ca 3 månader, så att först gå upp för denna backe , behöva lyfta benen lite extra och sen trava ca 100 m....hon är helt enkelt i väldigt dålig form. Måste påminna om att hon är 17 och har kroniskbronkit så det gör ju en del också, men jag tror även att bara hon får på sig skor igen så kommer hon piggna till lite granna :). 
































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback