What to do, What to do

Börja fundera lite på en sak när jag nu fick ta ut veterinären till Challe. Hur mycket ska vi hästägare eller djurägare i allmänhet egentligen kunna vad gäller skador och sjukdommar på våra djur men även hur mycket ska vi veta vad vi ska göra och inte göra?
Nu menar jag inte små sår eller en hälta eller markering utan när det blir lite större och allvarligare saker. Tycker att man ibland blir idiotförklarad av privatpersoner när man fråga om de varit med om samma sjukdom/skada och vad de gjorde då. Är det meningen att vi ska kunna nästan lika mycket som veterinärena? Vissa människor verkar tror att bara för att man har en häst så vet man exakt vad man ska göra och inte göra när man stöter på problem och vet man inte det så blir det en massa skitsnack bakom ryggen på en. Vi ringer veterinären för att dels ta reda på vad felet är och även VAD vi ska göra för att få det bättre på bästa sätt och vad vi INTE ska göra. Ibland blir jag lite irriterad på att mansak veta ALLT som hr med hästens sjukdommar och skador att göra. Jag har haft sådan tur att jag aldrig haft en allvarlig skada på mina hästar och det i sin tur gör att jag har inte behövt ta reda på vad jag ska göra i vissa lägen. Sen måste man få göra misstag så länge det inte äventyrar hästens hälsa för hur ska man annars lära sig att göra rätt om man inte får göra sina misstag?
 
 
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback