Förflyttning

Igår fick Challe på sig nya skor fram då hab tappat ena och eftersom vi skulle flytta killar till sommarhagen behövdes skona komma på. Men att rida 2 stycken 3 åringar åt ett håll de aldrig varit är fruktansvärt jobbigt. Ingen av dem skulle gå och växter fast i marken, vi kom ite ens 100 meter från stallet. Så innan jag skulle tappa humöret hoppade jag av och började leda Challe, jag hade ändå behövt hoppa av uppe vid vägen Men jag hade tänkt ridit dit upp. Men vad gör man om det inte går att rubba dem :)?
Killarna var upp över öronen lyckliga att få komma till lite mera gräs, vi hade tänkt att damerna också skulle fått komma bort men de är lite för runda redan så de fick stanna kvar...något som Alli inte uppskattade :). Idag ska Wilma få motioneras lite granna så hennes mage kan gå ner lite mera :).






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback