Ingen bra kondition

Det blev tömkörning idag men Wilma tyckte det var otroligt jobbigt. Upptäckte även idag att hon fått en muskelbristning bak på högerskinka, troligen så fick hon den idag då damerna hade sprungit som tokar. Men men vad vet jag hon har iallafall fått en muskelbristning men var inte påverkade på något vis av detta. Eftersom jag inte har några riktiga tömkörningsgrejer utan jag kör med två longerlinor så blev det bara skritt och trav innan jag tog av den ena och tog fram två bommar som galoppnommar. Det
märks att Wilma är ur form, ute orkar hon på ren vilja springa fort och länge men i paddocken med ett måste att lyfta benen lite extra blir väldigt jobbigt. Nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra i morgon och det lutar mest åt markarbete och ännu mera bommar. Inte så mycket galopp utan mer fokus på att hon lugnt ska kunna gå över bommarna. Mmm vi får se hur jag gör ☺️.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback