Helgen

Så igår var set dags för killarna att åka. Kl 10 kom Hovslagaren och fixade hovarna och vid 13 kom våran körhjälp. Först på var Challe och inga problem, han gick på med en gång och stod där hela tiden medan vi försökte få på hans bror. Efter 30 min så fick vi på Mac så det tog inte så lång tid. De stod stilla hela vägen till Hökerum och skötte sig fint när de kom ut. Sen undra de ju vart de hade kommit, Mac fick stå jämte två minishettisar så när han gick syn på de två var en rolig syn :). Eftersom de hade fått stå inne hela tiden så tog vi upp de efter en stund till ridbanan så de fick springa av sig. Det känns jättekonstigt att bara mocka en Box helt plötsligt men ändå rätt skönt för tillfället :). Ska bli riktigt roligt att komma bort och se hur de sköter sig om någon vecka :). Efter detta så var det dags för kalas hos kusinbarnet som fyllt år, en macka har aldrig varit så god som igår...& tårtan såklart ;).
Idag kände jag av den hektiska gårdagen genom att ha tryck över huvudet, trött och så var bog blodtrycket lite lågt :). Men men lite vila några timmar och lite vatten så var det bättre :). Tog med mig mamma till Viktoria Carlebäck's gård för att titta på en väns nya häst, kan säga att det blev jävligt kallt så efter 30 min åkte vi hem :). I morgon och fram till onsdag är det jobb och jag hoppas på att orka med att ruda Wilma i morgon igen...för jag red henne igår mellan Hovslagaren och förflyttningen :).






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback