Nu jävlar...nästa år

Jag har redan nu kommit på mitt nyårslöfte och tänker avslöja det med en gång...medan jag är taggad som bara den. Jag har inga pengar att köpa en häst med toppstam på pappret, jag har min lilla Challe som har en fin pappa ( på pappret och till utseende) och sin fina mamma Wilma ( enligt mig 😉). När han avlades fram var min plan att ha en avkomma efter Wilma, jag hade vid det tillfället inte fastnat för dressyren. Jag måste erkänna att jag velat fram och tillbaka gällande Challe om jag ska ha kvar honom eller inte för han har ju faktiskt Quarter i sig. Men så har jag haft den där magkänslan som fått mig att vilja vänta och se hur denna korsning utvecklas. Jag har en storhäst som är arbetsvillig, som vill göra rätt och lär sig ganska lätt. Och efter att ha sett och delat ett filmklipp och tänkt på vad min "idol" tidigare sagt så tänkte jag nu inför nästa år visa att även en quarterkorsning också kan och vi ska även visa att man inte behöver den finaste på pappret att kunna få resultat. Så det är mitt (och Challe's) nyårslöfte.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback