Årets sista dag

Ja idag hoppade jag upp på Challe för första gången sedan den 5 oktober. Den stackare. Har så mycket energi lagrad i kroppen så han vet knappt vad han ska ta vägen...och det är då det blir lite fel. Efter att ha fått skrittat i paddocken i ca 15-20 min så behövde jag spänna sadelgjorden, Challe kunde dock inte stå still så gjorde tillslut en liten resning. Jag sa då till honom att det där lägger han av med, men då var det ju kört, jag var nära att åka av flera gånger så då valde jag att longera honom i några minuter för att få ut lite energi i hans lilla kropp :). Planen nu med honom är att han ska ridas eller motioneras runt 4 ggr/veckan, stackaren vet ju knappt vart han ska göra av all den energi han har.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback