Allt på en dag

ALLTING hände igår. Blev tvungen att hämta hem Challe från Jenny då hon blivit skadad och inte kan rida på ett tag. Allt gick bra tills vi skulle upp till stallet då vi först inte kom upp pga slask på vägen. Vi kom till slut upp och kunde lasta in grejerna och Challe och bar oss iväg hemåt. Vid stoppljusen tyckte jag att han hade dålig balans men tänkte inte mer på det. Vi kommer till stallet och ska backa transporten då är det bomstopp. Aja vi tänker att vi lastar ut Challe först, vi öppnar dörren längst fram och vad ser vi då? Jo en Challe som står med huvudet under bommen men väldigt lugn, han är så duktig som behåller lugnet tills vi fått loss bommen. Ut kommer han iallafall och släpps ut till sina glada kompisar nu återstod transporten. Bromsen på transporten vidgar inte ut sig så efter många om och men lossnar den äntligen och vi kan vända transporten så jag kunde lämna både transport och Mony :).
Hemmåt för att få i sig lite mat och vila, klockan är nu 13:15 och jag måste ta en snabbdusch..,.satan jag måste mocka och ge kvällsmat till Wilma och Challe. Jag kommer till stallet 14:10 och jag börjar jobba 14:30. Det blev tajt men jag kom bara 5 minuter sent :). Ja som sagt ALLTING hände igår :).






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback