Det blåser i Sverige idag

Planen för idag var att Josse som möjligen ska hjälpa mig rida Wilma ibland skulle komma och provrida Wilma för att se om de kom överrens. Men det blev lite förhinder så hon kunde tyvärr inte komma idag, men det gjorde ingenting för då tänkte jag att Wilma och jag kunde rida över lite bommar idag....trodde jag ja. Jag trodde jag skulle flyga bort när jag kom till stallet, försökte rädda Leena´s parasoll men det gick så där, jag släppte ut hennes hundar så det fick göra sitt. Jag passade på att busa mycket med tant Nanja som är en 9 årig Golden Retriver och hon och jag har alltid varit riktiga kompisar, jag tror hon tycker det är bra att hennes lekkompis kommer ibland :).
Ja som ni nu förstår så blev det då ingen ridning idag, jag gjorde istället i ordning Challe´s box eftersom han och Mac kommer hem i morgon eftermiddag =). Sen dagens skratt blev när jag gav två förväntasfulla damer sin lunch som då bestod av helt vanligt hö, alltså inget höselage. det tog nog inte längre än 2 minuter innan jag såg att de gick därifrån ENORMT besvikna :). Jag kunde inget annat än skratta åt dem, kunde riktigt se hur de tänkt " sikken skit-mat vi får nu förtiden". Ska bli riktigt roligt att se hur framförallt Wilma kommer reagera på att Challe kommer hem i morgon. Förra sommaren när killarna hade varit på eget sommarbete och kom hem igen så var Alli inte särkillt snäll emot Challe, det tog nästan en vecka innan hon slutade jaga honom och Wilma den snälla mamman som hon är följde efter och gjorde som Alli. Då var det riktigt synd om Challe, jag hoppas att han tuffat till sig lite grannan nu efter de här 3 månaderna som han varit borta med sin bror.
 
Challe har de sista två veckorna visat vem han är här hemma, bland annat så stegrade han sig emot Anna då han inte ville gå i lera och Anna försökte tvinga honon vilekt då resulterade i stegringen, men det hände bara en gång =). Han har annars lagt av med den biten och det beror nog mycket på Peter skulle jag tro, för mot Peter gör han ingenting längre. Om han försöker med Peter så räcker det med att han säger till på skarpen en enda gång så slutar han :). Ska bli så roligt att få rida Challe här hemma och se om han fortfarande sköter sig här hemma lika bra som där borta :).
Nu ska jag få i mig min kaloridrink innan jag börjar jobbet och sen en dusch =).
Take Care
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback