Gym-träning

Jag har tidigare tagit upp det här med att  hur viktigt det är med "vanlig" träning på gymet eller ute i naturen är. 
Även om vi hästmänniskor håller igång mycket i stallet med både ridning och stallarbete så räcker egentligen inte det. Eller räcker och räcker men det hjälper en väldigt mycket om man kan röra sig och träna på annat sätt också för att använda andra muskler som inte används i stalljobbet.  Ser man till att träna på gym, ute och springer eller något annat som passar en så hjälper det en att orka ännu mera i ridning och träning med hästen och man minskar även risken att dra på sig skador I det tunga stallarbetet vi faktiskt har. 
 
Kommer senare lägga upp lite träningstips som jag brukar göra och övningar jag tycker är bra vi gör på mina träningspass.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback