Ett stort hål

Då vara allas hovar fixade. Alla utom Wilma hade riktigt bra hovar, Wilma har haft problem med röta i ena bakhoven. Detta hade nu vuxit så hovslagaren blev tvungen att klippa upp det pga att jag annars inte kommer åt hålet för att göra rent och tjära det. Jag fick lite panik inombords för det ser hemskt ut. Men hovslagaren lugna mig och sa att om jag bara håller det rent och tjärar varje dag så är hålet borta om 6 månader.  Vissa saker ser ju värre ut än vad de igentligen är...som tur är :). 
Detta kommer iallafall inte att hindra ridningen :).
 
 
Det blir ridning senare idag i stället, blev så hungrig efter allt mockande och fixande med hästar så blev tvungen att åka hem och äta...och tvätta :).
 
 
 
 
Take Care
 
 
























Postat av: Miranda

ett tips då min kille hade ENORMA hål pga röta när ja fick hem honom e att lägga i tjärdrev o gärna virkon innan du tjärar! Det läker myyyycket fortare då.. ;) Jag fick till och med ridförbud pga detta på honom.. :(
Lycka till.. :)

Svar: Miranda: jag får prova det om inte detta fungerar
Emelie Carle'n

2013-10-02 @ 12:49:52






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback