Träna med måtta

Jag har ju ganska ofta sagt att det är viktigt eller bra om man utför annan träning än ridningen. Måste nu säga lite mer...träna med måtta och inte göra som jag gjort. Jag är väldigt seg med att komma igång i både min träning på gymet och ridningen, ni vet när man inte riktigt är i form. Men när jag väl har kommit i gång och märker att jag börjar få resultat så kan jag bli " lite het på gröten" och tränar lite för mycket och kanske lite för hårt. Detta har jag nu gjort gällande gymträningen. Jag har tränat 3 gånger i veckan och varje pass är tufft och hårt så man stapplar ut ur lokalen. I går på träningen så hann vi knappt värma upp innan min kropp var helt slut, vilket resultera i att inte ens med viljan kunde jag utför varje rörelse fullt ut, förutom magen som var den enda kroppsdel som inte var trött. Påvägen hem bestämde jag mig för att endast gå till gymet måndag och onsdag då mina favorit pass är med en mycket rolig instruktör. Det är ju så här att mitt jobb jag har är fysiskt krävande och ganska tung, sen har jag ju Wilma och Challe som båda tar tid och energi och på detta har jag träningen. Jag har nu kört slut på nästan all min energi i kroppen så nu blir det ändring.
 
Idag blev det lite lättare träning med Wilma men till skillnad från träningen i förrgår är att vi la till galopp, måste säga att vi är lite ur form båda två....eller kanske inte helt ur men inte i toppform i allafall :). 
Inte långt kvar tills det är dags för Emma-träning :).  Tror jag mer ser fram emot än vad Wilma gör :). Wilma kallar både Emma och Jenny för " monster- Emma och "monster -Jenny " hi hi hi. 
 
 
Take Care
 
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback