Fredag förmiddag

Igår fick Challe vara och Wilma fick sig en lite lättare träning på linan vilket jag tror hon var väldigt nöjd med eftersom de andra stod inne och mumsade i sig sin kvällsmat :). Jag var väldigt glad över att jag mockade på morgonen då jag var tvungen att fluffa upp en halv höselagebal innan hästarna kom in och innan jag kunde pyssla med Wilma :). Har man inte stått och fluffat höseleage så vet man inte vilken mjölksyra man får i armarna, så pass att de sista kakorna går väldigt väldigt långsamt :). Idag så ska jag fortsätta med att hoppa jämte Challe men även så ska jag longera honom med stigbyglar hängande ner för sidan så de hänger och slänger, tror inte han kommer bry sig särskillt mycket så det är nog snart dags att ringa till Jenny och se om hon har tid att komma hit :). Jag vill verkligen att vi ( Jenny) ska kunna sitta på honom innan jul men vi får väll se :). Dags att byta om och sen åka till mamma och pappa med Olle som sovit hos mig i natt och sen vidare till stallet :).






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback