För mjuk

Det är nästan att Wilma blev lite för mjuk efter behandlingen förra veckan :). Märkte väldigt snabbt att jag inte kunde rida på samma sätt som jag gjorde före behandlingen :). Nu behöver jag knappt ta i henne, i galoppen i vänster varv biter hon fortfarande i lite men beror nog på lite dålig kondis. Men iallafall i vänster galopp gå hon lite väl kort och tar jag det minsta för mycket i höger tygel så bryter hon av till trav. Funderar på om jag ska åka och köpa ett dressyr spö i morgon.

Märker även att jag sitter inte riktigt bra i den sadeln jag köpte förra året när jag tränar dressyr. Jag köpte mig en Wintec Care allround och den funkar jättebra när vi rider ut och hoppar, men i dressyr nää inte lika bra. Det stör mig oerhört men det får gå tills jag har pengar till en dressyr sadel också :).































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback