Varje år samma sak

Hästarna blev igår avmaskade och den som skötte sig utmärkt var som vanligt Wilma. Måste ändå beröma Alli som skötte sig oväntat bra, annars är hon en av två ( Challe ) som ska strida in i dey sista. Challe skötte sig ok tills mot slutet  då han skulle absolut inte ha något...fast han redan fått allt han skulle. Ja jag har då aldrig sagt att han är särskillt smart. Har jag berättat om när han var liten och stod i boxen, tog satts från bakreändan och dunka huvudet i boxdörren. Sedan backade han och gjorde om det igen, så han kan ha förlorat några hjärnceller där.

Idag har Leena och jag gått runt sommarhagen, undra varför vi år efter år alltid väljer den varmaste dagen att göra detta?
Aja nu är det gjort iallafall och Challe har fått på sig sin tappsko. 
Sedan så kände Alli att hon skulle ner till sommarhagen och valde därför att lämna stallet och dra neråt. Challe som ser henne som sin brutta följde självklart efter, stackars Wilma blev kvar helt förtvivlad och gjorde allt för att de skulle komma tillbaka. 

Till mig ville de inte komma till iallafall och där gick jag fram och tillbaka på vägen tills Alli faktiskt blev trött så jag fick ta henne. Måttligt glad var jag men dessa två var hel nöjda med dagens påhitt. 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback