Redan söndag

Och så var det söndag redan. Igår var jag bara i stallet och gav hästarna sin kvällsmat, för på kvällen väntade Eurovision med Natta.
Det gick inte som vi ville detta året så vi båda ( jag och Natta) och la oss irriterade.
Idag fick Wilma jogga lite lätt i paddocken och det märktes att hon går ute på natten nu, lite små slö i traven till en början. Men som vanligt efter lite galopp så kvicknar hon till, hon är som hon brukar.
Märkte ännu mera tydligt idag hur van jag är att träna Challe och hur stor skillnad det är mellan honom och Wilma. Jag känner att Wilma har blivit äldre och att det tar lite längre tid i uppvärmningen. Men jag tänker ta det lugnt med henne så kommer hon komma i form hon också till slut ☺️.
Min gamla tant kommer aldrig åka ifrån mig.


Jag hade tänkt att longerat Challe efteråt men jag var så frusen och kall så jag kände att jag måste hem och värma höften. 
Ska sätta mig ner (medan Anton sitter och spelar ) för att planera kommande vecka. Har många lediga förmiddagar och  lediga heldagar veckan som kommer så denna veckan kan jag få till bra. 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback