Underbara hästar

Hovslagaren kom idag för att kolla om min misstanke om hovböld på Wilma stämde. Som tur var hade jag fel och troligen hade hon vrickat till sig i lördags under dagen. Jag pysslade om henne och longera henne lite lätt, nu använde hon bakbenen som hon brukar 💕.

Sen var det Challe's tur att röra på sig. Denna underbara lilla häst, äntligen börjar det hände grejjer mes honom. Idag var en sådan riktigt bra dag för honom, jag fylldes bara av sådana glädje i kroppen. Valde att tömmlongera honom och som han gick, så avslappnat, luftigt och framåt. Jag stod i mitten och bara gapa av förvåning, vad har hänt med min lilla kille? Han går från klarhet till klarhet och mina tankar på att kanske sälja honom har bara blåst iväg för nu äntligen börjar jag känna ett samspel med honom.































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback