Söndag

Ett snabbt inlägg innan det är dags att sova. Idag fick båda hästarna vara för jag var så enormt trött efter jobbet så lät mig själv få en vilodag med bara gymträning, något som jag slarvat med det sista.

Challe igår hade ätit springa-fort gräs i hagen, nä men han hade väll träningsvärk så ville inte sammarbeta alls igår. Trots detta tyckte jag att han gick helt okek dock en växel för fort.
Wilma tyckte jag gick konstigt vid tömmlongeringen så tog in henne. Där ville hon inte gå runt vänster bak och när hon stod stilla så satte hon vänster bak på tå.
Kändes ingen puls eller svullnad och feber hade hon inte. Men jag misstänker att hon kan ha en hovböld på G, så nu kommer Hovslagaren ut och tittar på henne. Damen har nämligen lätt att få bärrandsröta under sommaren då hon till 99% väljer att stå utanför vindskyddet där det blir lerigt och äckligt.
Håller tummarna att det inte är något annat, annars så får jag reda på det i slutet av september då vi ska till Husaby hästklinik och göra en liten check på henne.

Natti natt natt































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback