Lyssna på sin första tanke

Det var något jag skulle gjort idag. Tanken slog mig när jag kom till stallet efter jobbet att jag skulle hoppa över att rida Challe idag och ändra min plan för dagen. Men jag beslöt att inte lyssna och det visade sig att Challe hade en jobbig träningsvärk i bakdelen idag och orkade inte med övergångarna mellan trav till galopp och tvärtom. Han avslutade dock helt okej men kände att han inte till 100% orka, han ville göra rätt men han orka inte. Jag hoppa av med dåligt samvete att jag inte hade lyssnat på mig själv, så han fick en massa kramar och pussar efteråt.
Så i morgon ska vi ta en promenad i stället och på torsdag en lite lättare longering så han orkar med träningen hos Jenny på fredag 😊.

Kan inte säga annat än att han är en kämpe 💕.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback