Vad är felet?

Challe var på tönt-humör idag så tappade humöret för en stund på honom. Han hade bestämt sig för att en tråd som hängt på samma ställe hela tiden var extremt farlig idag. Så när han kom i närheten stannade han tvärt och kastade sig åt sidan, jag lät honom därför gå på en mindre volt vid detta ställe. Men det var lönlöst så det var bara att låta bli att rida vid just det hörnet. 
Avslutade med en bra och lugn galopp i båda varven 👍🏻👍🏻.

Wilma då. Ja vad ska jag säga, blev en tömmlongering och vi startade bra i vänster varv där hon var positiv, avslappnad och framåt. Sen kom vi då till höger varv, ja vart ska vi börja. Eller det finns ingen början bara förtvivlan just nu. Jag har tidigare i år berättat om att Wilma på böjt spår markerar väldigt väldigt lite. Hade hoppats på den långa vilan hon haft nu att det skulle vara bra. Men icke inte den minsta förändring, jag kommer därför nu kontakta veterinären så jag får detta kollat. Magkänslan känns bra  men blir ändå väldigt stressad och orolig för att detta kan vara slutet. Vad är hennes problem? Sitter det i musklerna? I någon led? Eller är något ben inne i kroppen trasigt? Nä det sista tror jag inte för hon har inte haft en enda svullnad på kroppen. Kanske sitter det i ryggen? Ja frågorna är många och de kommer gå runt i huvudet tills jag varit på besök hos veterinären. Tänker till och med låta bli att betala vissa räkningar innan jag varit med henne hos farbror doktorn.
































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback