löshoppning

Har funderat på detta länge och inorgon tror jag att jag kommer göra det..jag ska presentera Challe för hinder.
Det är vad jag har förstått inte för tidigt nästan lite sent för den presentationen :).
Det kommer bli på kvällen då det skulle bli så fasligt varmt.
 
Wilma ska imorgon få komma ut på en skogstur, antingen med Leena och Alli eller bara hon och jag. Blir det bara vi två så blir det utan sadel. Tycker det är ganska viktigt att ibland rida utan sadel. även om det så bara är i paddocken vid träning eller en skogstur. Sen förstår jag ju om man har en häst som kan hitta på lite bus ute så kanske man helst inte sätter sig utan en sadel :).
Jag tror att även om man gör så sadeln blir lite bredare så hästen har chans att bredda sig och bygga muskler vid ryggen så är det även viktigt och även skönt för hästen att får röra sig utan något mer än ryttaren på ryggen under en dags ridning.
Jag försöker att rida barbacka en gång i veckan om inte så blir det longering med enbart en gjord eller helt fritt. Tror även att när man rider ut för att gå i backar och köra lite styrke träning med dem ute så är det nog skönare träning utan sadel än med en sadel.
Eller vad tror ni?






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback