Tandläkare eller equipeteraupet?

Igår var jag som den senaste tiden otroligt supertrött efter jobbet. Hade tänkt hoppa över ridningen och bara fixa stallet men ångrade mig ganska snabbt.
Hämtade Challe i hagen och gjorde i ordning honom för ett pass i paddocken, tänkte vi skulle öva lite övergångar från galopp till trav. 
Men igår så var det ingen bra dag för Challe, han kämpade bara ihop hela passet och valde att springa iväg. I höger varv så ville han inte ställa över huvudtaget.
Vänster varv var han bättre men var lite lite motsträvig där också men långt ifrån som i höger varv.


Mina tankar går nu om jag ska kolla hans tänder eller ringa en equipeteraupet först. Jag har lutat mest åt tänderna men något i magen säger att han skulle behöva kolla kroppen först ändå.

Ska fundera under förmiddagen lite till hur jag ska göra.

Nu ska jag vidare till jobbet ☺️.































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback