Myntet har trillat ner

Efter igår så kom tröga jag på vad problemet med Challe varit...mig.
Jag har försökt trycka ihop honom under ridningen, något som han inte riktigt orkat och har därför "bråkat" och försökt tala om problemet.
Att det skulle ta sådan tid för mig att förstå detta...jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Felet har varit mitt hela tiden.
Igår gick han fantastiskt bra igen, helt avslappnad och mjuk att vi kunde avsluta redan efter 20 minuter (även om jag gärna hade fortsatt).

Idag tog vi det lugnt på en promenad och efteråt stod jag och snyggade till hans man, för i morgon ska Challe äntligen få börja sin resa mot att arbeta med hinder ☺️.

Sen var tanken att jag skulle jogga Wilma. Men när vi kom in i stallet och jag börja borsta såg jag ett sår precis där sadelgjorden ska ligga 😳.
Det såg nog värre ut eftersom hon är mörkbrun och att detta lilla sår syntes ännu mer tydligt. 
Jag gjorde rent och kleta på lite så att inga flugor ska komma åt det mera.
Men pigg var hon iallafall, så ett tag framöver blir det barbacka de gånger det blir ridning. Min stackars lilla tant.
































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback