Det går åt rätt håll

Vid halv 1 hade jag hunnit med en längre strittrunda med Wilma och ett lättare pass med Challe. 

Wilma tyckte det var lite kämpigt i början då det var massa uppåt och mycket lyfta benen. Trots detta var hon glad och nöjd med att få komma ut och framförallt få vara först ut. Hon hade jobbat på bra med bakbenen vilket jag var ute efter, hon har tappat väldigt mycket i bakdelen som nu måste jobbas upp igen.

Challe har blivit så mycket bättre i dressyren sedan han börja med hoppningen. Jag tror att han får använda bakdelen lite extra gör att han blir starkare och orkar mer i träningen hemma. Han gick så fantastiskt bra idag så efter 20 minuter var jag nöjd, extra nöjd att inte behövt köra slut på honom helt för att han skulle gå bra.
På fredag är det dags för ett besök hos tandläkaren för Challe. Är lite spänd på vad Benny ska säga, om det är bra eller lite mindre bra ☺️.
































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback