Onsdag

Vilken dag jag haft idag, mycket som hänt och kanske lite för mycket. Först ut var hästarna,skulle möta upp Lena i stallet för att ta ut Challe och Wilma på en låång skrittrunda. Wilma flåsa som väntat då hon är i så fruktansvärt dålig kondition, men detta ska ändras på har jag tänkt så nu gäller det att planera hennes veckor.
Challe gick och vänta på att vi skulle öka tempot någon gång och tyckte väll att det var lite för tråkigt idag 😊.
Nöjd med dem båda iallafall och i morgon vid 13 tiden ska Challe hopparens en sista gång innan det är dags för en pay and jump. Wilma ska få gå i hagen i morgon hade jag tänkt om jag inte väljer att ta en promenad.
Ja iallafall så efter ridturen så var det bara hem och byta om för att styra mot Göteborg och Ortocenter Regab. 1 timmes tuffträning där och ett nytt program. Fick även i uppgift att boka tid hos vårdcentralen för att kolla mon rygg då det pirrar i framförallt vänster tårna när jag sitter upp. Vill ju helst inte sitta upp särskillt länge då foten blir kall och tårna som sagt pirrar.
Iallafall så går det sakta men säkert åt rätt håll med höften och träningen blir nu hårdare och mer utmanande. Ska under semestern träna 3 gånger/ vecka och samtidigt ta det lugnt ...hur nu detta ska gå till 😂.
Var supertrött efter träningen och uppe i varv så när jag äntligen kom hem och lagt mig för att vila så ringer Leena och säger att hö har kommit. Så då blev det 30 minuters vila och sedan direkt till stallet för att stapla upp 50 balar hö, nackdelen att lyfta höbalar i linne är att man har hö över allt ( mer innanför kläderna än utanför) och en massa rivsår på armarna. Sved gott i duschen sen kan jag lova.

Nu är jag iallafall hos Anton och här kommer jag ner i varv väldigt fort. Vi har kollat två avsnitt från två olika serier och nu får jag tv:n för mig själv 😊.


Nu ska jag få i mig lite riktig mat för första gången under denna dagen 😊































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback