Torsdagkväll

Jag lyckades bli både varm och något bättre så jag kunde ta mig hem själv 😊.
Åkte hem och sov några timma till innan jag åkte till stallet. Solen lyste och man kunde faktiskt känna lite värme, jag gick och hämta Challe i hagen och gick ut i paddocken och ställde ut koner i hörnerna och på mitten av banan. Trodde jag skulle utmana honom lite men icke. Han tittade inte ens på dem. Idag fokusera vi på traven och oj så bra han gick idag. Vi värmde upp med att göra volter vid varje kon, detta fick Challe att använda huvudet och fokusera riktigt bra. Sen över gick jag till att göra övergångar från trav-skritt och från skritt-trav vid varannan kon. Denna övning tyckte han var liite jobbig i början men blev bättre och bättre ganska så fort, så efter ca 30-45 minuters träning var jag nöjd för dagen och Challe också 😊.
I morgon tänkte jag prova att göra övergångar från trav-galopp, hoppas på uppehållsväder bara.

Efteråt så fick Wilma följa med tant Alli med ut på en lagom lång skrittrunda. Supertrevligt tyckte Wilma som kommit i bättre form och vill hellre springa än skritta. Så i morgon blir det jogg och några övergångar i paddocken även här beroende på vädret. Allt för att min lilla tant ska få en så bra vinter som möjligt.































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback