Äntligen söndag

Äntligen är söndag här och jobbhelgen över :). Avslutade dagen med ett lite oinspirerat och mindre planerat ridpass med Wilma i paddocken. Hon är väldigt stel och drar gärna ner huvudet mot backen, ja jag har typ hela henne i händer och armar. Jag fundera nu på vad detta kan bero på. Jag tror först och främst tänder, det är dags att fixa dem. Sen någon låsning möjligtvis ( troligen i atlaskotan ). Sen den tredje saken kan vara att hon behöver en ny sadel igen, hon har faktiskt ändrat sig lite i kroppen och om jag mätte rött så behöver hon en något vidare än vad hon har nu. Hade tänkt åkt ner till Horsefarm i morgon ( då jag är ledig ) och bytt in min mot en annan. Men så kom jag på att min bil är och får på en dragkrok bak. Men jag tror hon kan stå ut en vecka till :). Kan ju faktiskt prova utan padden på henne :). Ja ja men jag gick in i stallet med en lycklig ponny som fick hoppa mer än träna dressyr :). Hon tyckte dock att hindrena var löjligt låga så vi får höja lite till nästa gång 😉.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback