Så skönt

Skulle jobbat kväll men det blev en dagstur, vilket inte jag blev ledsen över :). Slutade idag klockan 15 och fick med mig Leena på en ridtur för att kolla om det var en älg jag och Wilma såg igår. Och mycket riktigt det var en älg men den levde inte, så vi fick rida iväg till dem som vi visste ägde marken och som också var jägare så de kunde ta hand om djuret. Jag satt idag på Challe som inte ridits på 1 vecka...så länge får han inte stå igen då han var på helspänn hela vägen bort från stallet och för att sedan vara mentalt trött på hemvägen. När jag kom hem ringde jag Jenny som det var ett tag sedan jag prata med då mycket annat kommit ivägen. Men det var riktigt skönt att prata med någon som förstår hur man mår och mentalt går igenom. Även vilka problem man stöter på gällande pappersarbetet. En känner att man klagar mycket i mellanåt men det är under de perioderna som det tär psykiskt på en. Det är svårt att förklara men som Jenny och jag håller med om båda två är att de dåliga dagarna så mår man mycket bättre av att få sitta upp på hästryggen... Även om det gör för jävla ont. Svårt att få någon att förstå på riktigt hur det faktiskt är.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback