Jag blundade och sen hoppa jag

Igår kväll blev det snabbt bokat att våra killar ska på inridning till Peter Ljungberg. Det var där de blev till och det är där de ska utvecklas, så vi är tillbaka på brottsplatsen :). Känner på mig att detta kommer bli super bra och troligtvis ska Anna (sambo med Peter) låna Challe och Mac till ridskolan och då går de bara 3 ggr/ vecka på lektion sen rider Anna eller Peter dem. Så igår blundade jag och hoppade mot det okända.
Idag fick jag f*n för att ga låtit Wilma stå för länge. Det var som att sätta tyglarna runt en lycktatolpe. I skogen där vi galoppera hade ett gigantiskt träd fallit och Jag får inte stopp på Wilma, hon tänkte hoppa och då pratar vi om ett träd som var ca 1,70 cm hög. I lite små panik släpper jag ena tygeln och bara drar med båda händerna i den andra. Då äntligen blev det stopp på henne. Så i fortsättningen blir det gramanen på på uteritter, för jag var heelt slut. Wilma fick sedan i stallet lite amatör massage av mig. Hon har troligen sträckt sig i ena sätesmuskeln men var annars mycket nöjd :).






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback