Jag har världens bästa medelålders tant

Japp det är så det känns efter dagens korta tur idag med Wilma. Hon skritta på bra även upp för backarna, hon började dock bråka och tjafsa en del då hon tyckte att jag hade haft lite kortare tyglar för länge och tyckte att vi skulle börja trava. Wilma börjar försöka rycka tyglarna ur händerna på mig, när inte det gick så börja hon backa och när jag då började backa henne och inte tvärtom så blev hon grinig och börja hoppa fram på frambenen och bak på bakbenen. Hon blir lite trotsig ibland trots sina 17 år och ibland blir jag faktist lite sur och ibland arg på henne när hon gör så här. Men till slut så kunde vi fortsätta skritta framåt några meter innan jag lät henne trava framåt i bra tempo endast några meter innan jag sakta av till skritt där hon gick några meter innan vi trava en kort bit igen. Jag lät henne skritta på halvlånga tyglar igen en lite längre bit innan jag tog en något längre men lugn galopp innan dagens ridtur var över och jag kunde inte sluta le när vi skritta hem till stallet igen :). Jag har världens bästa medelålders tant....även om hon är en riktig liten j*vel ibland :).
 
 
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback