Fredag och lördag

 
Ja igår var det en intensiv dag. Jobbade hela dagen och åkte direkt till stallet Där stalljobbet väntade på mig.  Valde att träna Wilma barbacka igår, vilket jag ångra lite grann mitt i passet. Men jag kunde absolut inte avbryta och sätta på sadeln. Wilma var otroligt motsträvig och bara sprang på och ville inte lyssna när jag bad henne sakta av eller när jag bad henne att göra halt. Så det blev tyvärr mycket ryckande i munnen. När hon sätter denna ponnysida till så har jag lust att...ja bland ge henne ett skott i pannan, bara för att jag blir så frustrerad, arg och lite besviken. Man blir besviken eftersom man vet vad sin häst kan men bara försöker komma undan och blir lite barnslig.
Men jag avslutade med en väldigt bra trav i båda hållen där hon faktiskt var 100% fokuserad. Efteråt tog jag och gjorde rent hennes hål i hoven och släppte upp henne i hagen medan jag gjorde i ordning hennes och Challes kvälls-morgon mat :).
 
Idag har det varit ett riktigt höstväder och kände att jag inte sätter mig på Wilma idag då vi båda ogillar att rida i regn (tur att vi är lika bland) . Det blev då bara stallarbetet idag efter jobbet. Glömde faktiskt av att fixa med hoven så blir extra mycket i morgon :). 
 
 
Nu blir det småplock hos mamma och pappa.
 
 
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback