En lyckad dag

 Idag var det då målning och motion av båda hästarna.
Vad gäller målningen ja vad ska man säga om..kan väll inte säga att varken jag eller Leena tycker det är så där jätteroligt. känns precis som att man står på samma ställe och aldrig kommer framåt. jag hoppas att vi blir klara denna veckan men jag får väll säkert måla nästa vecka också när jag kan, då jag börjar jobba på måndag igen.
 
Sen var det ju Wilma och Challe.
Wilma blev longerad idag och tycker att hon jobba på bra, bättre än vad hon brukar då hon runt och ofta bara lallar och busar :). funderar på att skaffa mig ett longeringsset som jag även kan ha till Challe. Ja vi får se vad jag kommer fram till :).
 
Hade först tänkt ta Challe i morgon då vi inte kommer kunna måla i morgon. Men eftersom Challe är lite utstött i flocken sen han och hans halvbror Mac kom tillbaka och stod alldeles ensam och titta efter de andra när de sprang iväg så knep det lite i hjärtat så gav honom lite uppmärksamhet idag också.
Till en början tyckte Challe att det var riktigt trevligt med uppmärksamhet, men när jag pressade honom för länge med att behöva gå undan för tryck så ville han inte längre vara med. Troligen tyckte han att jag höll på för länge,  vilket inte jag tycker :). Ja ja han har gjort framsteg i sitt trotts i alla fall och det tycker jag känns mycket bra.
Jag stod även jämte honom och småhoppa för att vänja honom när det är dags för inridning :).






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback